Czcionka
Kontrast
Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

Rozwój Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej w Polsce: Projekt Geotechniczny Zmieniający Reguły Gry

27.10.2023
Na zdjęciu widać rozmazane światła samochodów poruszających się nocom po drodze szybkiego ruchu.

27 października Cały dzień

Pora działać!

Polska infrastruktura drogowa stoi na progu znaczących zmian dzięki innowacyjnemu projektowi geotechnicznemu, który ma potencjał zrewolucjonizować sposób projektowania, budowy i utrzymania dróg w naszym kraju. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, jak ten projekt wpłynie na bezpieczeństwo drogowe oraz jaka jest jego rola w kształtowaniu przyszłości polskich autostrad i dróg krajowych.

Podniesienie standardów.

Z ogromną dumą ogłaszamy start projektu “Metody prowadzenia badań i doboru rozwiązań geotechnicznych dotyczących inwestycji drogowych”, wspieranego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Jego celem jest nie tylko poprawa bezpieczeństwa i nośności podłoża gruntowego, ale również optymalizacja kosztów i czasu realizacji inwestycji drogowych.

Konsorcjum i Jego Rola

W projekcie bierze udział konsorcjum złożone z czołowych polskich instytucji i uniwersytetów, takich jak Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Państwowy Instytut Geologiczny, Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Politechnika Gdańska. Każda z tych instytucji wnosi swoje unikalne doświadczenie i specjalistyczną wiedzę, co zapewnia kompleksowe podejście do wszystkich aspektów geotechnicznych w budownictwie drogowym.

Projekt jest realizowany przez konsorcjum w składzie:

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydział Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami,
  • Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy,
  • Instytut Badawczy Dróg i Mostów,
  • Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska.

Oczekiwane Korzyści i Długoterminowy Wpływ

Projekt o nazwie: „Metody prowadzenia badań i doboru rozwiązań geotechnicznych dotyczących inwestycji drogowych.”, ma ogromny potencjał w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa i trwałości polskich dróg. Spodziewane są również długoterminowe korzyści ekonomiczne dzięki optymalizacji procesów projektowych i budowlanych, co wpłynie na zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury.

W ramach prac badawczych zostanie przeprowadzona weryfikacja znanych i wykorzystywanych rozwiązań oraz nowych technologii ze szczególnym uwzględnieniem nietypowych warunków posadowienia konstrukcji drogowych w skomplikowanych warunkach geotechnicznych (tj. osuwiska, tereny eksploatacji górniczej, tereny objęte zjawiskami krasowymi oraz obszary zalegania gruntów organicznych o dużej ściśliwości).

Prace w Ramach Projektu

W ramach projektu przeprowadzone zostaną badania nad nowymi technologiami wzmacniania podłoża, analiza metod projektowania oraz ocena trwałości i jakości stosowanych rozwiązań. Oczekuje się, że wyniki tych prac zrewolucjonizują polskie drogownictwo, oferując nowe, bardziej efektywne i bezpieczne metody konstrukcji i utrzymania dróg.

Projektem kieruje Prof. dr hab. inż. Marek Cała z Akademii Górniczo-Hutniczej, który jest uznawany za jednego z czołowych ekspertów w dziedzinie geotechniki w Polsce. Jego wiedza i doświadczenie są gwarancją rzetelności i innowacyjności prowadzonych badań. Koordynatorką projektu z ramienia Wydziału jest dr inż. Agnieszka Stopkowicz.

Modernizacja infrastruktury

Inwestycje w innowacyjne projekty badawcze, takie jak ten, mają kluczowe znaczenie dla rozwoju i modernizacji polskiej infrastruktury drogowej. Poprzez skupienie się na bezpieczeństwie, trwałości i efektywności, możemy znacząco poprawić jakość życia i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.

Zachęcamy do śledzenia postępów projektu i angażowania się w dyskusje na jego temat.

Informacje o projekcie

Finansowanie

Dofinansowano ze środków budżetu państwa

Dofinansowanie: 842.500 PLN

Wartość całkowita projektu: 1.685.000 PLN

Nazwa programu

Wspólne przedsięwzięcie NCBR – GDDKiA polegające na wsparciu badań naukowych lub prac rozwojowych w obszarze drogownictwa pn. “Rozwój innowacji drogowych – RID”

Nazwa zadania

Metody prowadzenia badań i doboru rozwiązań geotechnicznych dotyczących inwestycji drogowych

Czas trwania

18 miesięcy

Data podpisania umowy

22 sierpnia 2023 r.

Kierownik projektu

Prof. dr hab. inż. Marek Cała
Wydział Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Al. Mickiewicza 30
30-059 Kraków
Tel. +48 12 617 21 15

Koordynator prac z AGH

Dr inż. Agnieszka Stopkowicz
Wydział Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Al. Mickiewicza 30
30-059 Kraków
Tel. +48 12 617 21 72

Koordynator prac z PIG – PIB

Dr Edyta Majer
Zakład Geologii Inżynierskiej
Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy
ul. Jagiellońska 76
03 -301 Warszawa
Adres do korespondencji: ul. Rakowiecka 4, 00-975 Warszawa
Tel. +48 22 45 03 609

Koordynator prac z IBDiM

Mgr inż. Mirosław Szpikowski
Zakład Geotechniki Instytut Badawczy Dróg i Mostów
ul. Instytutowa 1
03-302 Warszawa
Tel. +48 22 814 50 25

Koordynator prac z PG

Dr hab. inż. Marcin Cudny, prof. PG
Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska, Politechnika Gdańska,
ul. Gabriela Narutowicza 11/12
80-233 Gdańsk
Tel. +48 58 347 24 92

Kalendarz na

P pon.

W wt.

Ś śr.

C czw.

P pt.

S sob.

N niedz.

1 wydarzenie,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

Konferencja Odpowiedzialnego Biznesu

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

Gospodarka o Obiegu Zamkniętym – od Teorii do Praktyki

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

This site is registered on wpml.org as a development site.