6 lutego @ 08:00 – 17:00
HoloGEM
Międzynarodowy projekt HoloGEM jest działaniem edukacyjnym finansowanym ze środków programu Erasmus+ (KA220-VET-Cooperation partnerships in vocational education and training Erasmus+). Jego nadrzędnym celem jest unowocześnienie oferty edukacyjnej w dziedzinie Inżynierii Górniczej w oparciu o najnowsze rozwiązania cyfrowe oraz zmiana jej postrzegania przez społeczeństwo. Dodatkowym celem projektu jest także promocja zainteresowań i rozwoju nauki i technologii inżynieryjnej poprzez prezentowanie narzędzi symulacyjnych oraz innowacyjnych praktyk uczenia się i nauczania
Struktury edukacyjne potrzebują międzynarodowych standardów, informacji i analiz aby były w stanie wygenerować właściwe rozwiązania w takich sytuacjach. Tym samym kluczowym staje się stworzenie hybrydowego programu nauczania, który będzie zawierał elementy cyfrowe oferując innowacyjne i atrakcyjne zasoby w połączonej formie tradycyjnego i cyfrowego nauczania.
HoloGEM Toolkits
W ramach projektu stworzone zostaną narzędzia dające nauczycielom narzędzia edukacyjne oraz przewodniki dotyczące technik e-learningu oraz edukacji w grupach. Hybrydowy program zintegruje cele projektu i da szansę na udoskonalenie całościowego systemu nauczania i uczenia się. Zatem, będzie wspomagał nauczycieli i wykładowców oraz stanie się przyczynkiem do transformacji cyfrowej poprzez rozwój technik cyfrowych, jak również ich popularyzację. Główną grupą, do której skierowany jest program są szkoły zawodowe oraz uczelnie, które kształcą z zakresu szeroko rozumianej Inżynierii Górniczej.
Opracowane w ramach projektu narzędzia pozwolą studentom na otrzymanie bardziej realistycznego obrazu Inżynierii Górniczej, zintegrowanego spojrzenia na gospodarkę obiegu zamkniętego, jak również ustanowienie relacji pomiędzy Inżynierią Górniczą i aplikacjami technologicznymi, zdrowiem i bezpieczeństwem, społeczeństwem i środowiskiem naturalnym. Pozostawanie biernym w tym zakresie może doprowadzić do trudnych sytuacji w niedalekiej przyszłości.
Konsorcjum:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie – lider
Kutahya Dumlupinar University, Turcja
Universidade do Porto, Portugalia
Zespół Szkół Technicznych, Rybnik, Polska
Agrupamento de Esolas do Valongo, Portugalia
Zespół Szkół MCKK w Lubinie, Lubin, Polska
Nurettin Çarmıklı Madencilik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Turcja
Lider projektu i koordynator: Dr hab. Inż. Tomasz Niedoba, prof. AGH
Grupa projektowa:
Dr hab. inż. Zbigniew Burtan, prof. AGH
Dr hab. inż. Agnieszka Surowiak, prof. AGH
Dr inż. Dagmara Nowak-Senderowska
Dr inż. Zbigniew Kuczera
Mgr inż. Michał Dworzak
oraz mgr Janusz Grząśko (Centrum Karier AGH) i doktorantka Daria Polek (WILiGZ, AGH).