Funkcjonowanie Biblioteki Wydziałowej
Władze WILiGZ pragną poinformować, że w czasie przerwy świątecznej tj. w dniach 23.12.2024 - 31.12.2024 biblioteka będzie nieczynna.
LeGOZ tj. Lokalna edukacja – Gospodarka o Obiegu Zamkniętym, to jeden z projektów realizowanych przez Studenckie Koło Naukowe Zarządzanie, działające na naszym Wydziale. Sam pomysł powstał już w 2020 roku, a zrealizowany został w ramach „Grantu Rektora 2021”, pod tytułem: Wielopoziomowe podejście edukacyjne do tematu zrównoważonego rozwoju – VI edycja Konferencji Odpowiedzialnego Biznesu, warsztaty „Lokalna edukacja – Gospodarka o Obiegu Zamkniętym”, badanie jakościowe przedsiębiorstw w aspekcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
W ramach grantu opracowano materiały teoretyczne, przeprowadzono warsztaty oraz rozpoczęto prace nad częścią praktyczną.
Projekt zakładał przeprowadzenie 4 cyklów warsztatów teoretycznych dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Każdy warsztat trwał 1,5h. W czasie jego trwania uczestnicy zostali zapoznani z problemem wyczerpywania się surowców, modelem gospodarki linearnej, ideą Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, założeniami koncepcji, przykładami jej wykorzystania w przedsiębiorstwie oraz pozytywnymi skutkami jej wdrożenia.
Część teoretyczna warsztatu była podzielona na dwie części, z czego każda kończyła się krótkim quizem na platformie edukacyjnej. Dzięki testom, uczniowie lepiej przyswoili przekazaną im wiedzę.
Członkowie koła przeprowadzili również kilka warsztatów w tematyce Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w ramach projektu RM@Schools dla uczniów szkół ponadpodstawowych w Lubinie. RM@Schools, czyli Raw Materials at Schools, to projekt również realizowany przez nasz Wydział w ramach EIT RawMaterials Academy oraz EIT RawMaterials – członkowie SKN Zarządzanie wchodzą w skład grupy roboczej projektu.
W kolejnej edycji projektu warsztaty zostaną przeprowadzone w sposób całościowy, składający się z dotychczasowej części teoretycznej oraz nowo opracowanej części praktycznej. Zaangażowani studenci przy użyciu specjalnie przygotowanych kart pracy, na podstawie konkretnych przykładów, pokażą uczniom, jak można poprawić poszczególne etapy cyklu życia produktu, tak aby były one zgodne z założeniami koncepcji Gospodarki o Obiegu Zamkniętym.