Czcionka
Kontrast
Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

Majowe Gorące Bułeczki

Witold Ceglak czytający książkę w Bibliotece. Stosy książek leżące na biórku po prawej i lewej stronie Ceglaka.

9 maja 2024 Cały dzień

W miesiącu maju zakupilismy do naszej Biblioteki Słownik ratownictwa wydany przez Szkołę Główną Straży Pożarnej, który po raz pierwszy w dorobku nauki podejmuje tematykę szeroko rozumianego i praktykowanego ratownictwa. Udało się zakupić także Raport roczny 2022 z Wydawnictwa Głównego Instytutu Górniczego.  Mamy też dla naszych czytelników dwie lektury z zakresu utylizacji odpadów. Także menadżer, czy  też osoba tworząca zespół pracowników znajdą w naszym zestawieniu coś dla siebie. Ciekawostkę stanowi książka o zarządzaniu reputacją w przedsiębiorstwach sektora naftowego.

Szczegółowe informacje o naszych nowościach zajdziecie poniżej tego posta.

Możecie nas ulepszać!

Informacje na temat naszych kolejnych nowości będziemy podawać Wam regularnie poprzez wydziałową stroną internetową oraz wystawionych ‘potykaczach’ w budynkach A1 i A4. Jednocześnie chcemy Was prosić o pomoc! Ulepszcie nas poprzez przesyłanie sugestii nowych tytułów książek i czasopism, które chcielibyście u nas znaleźć w ofercie.

Zapraszamy też do zaglądania na nasze bookcrossingowe regały i wymiany przeczytanych książek na kolejne.

Autor, tytuł, rok wydaniaKrótki  zarys tematykiOkładka                          
Slownik ratownictwa / koordynatorzy komitety redakcyjnego R. Borkowski,  W. Zubrzycki, M. Feltynowski ; SGSP, wyd. 2023Dzieło z zakresu nauk o bezpieczeństwie i pokrewnych Definicje zawarte w słowniku odnoszą się do treści teoretycznych i praktycznych. Autorzy dokonali opisu i systematyzacji pojęć, które dotąd nie były definiowane lub funkcjonowały w literaturze rozproszone bądź niekompletne.
Raport roczny (2022) o stanie podstawowych zagrożeń naturalnych i technicznych w górnictwie węgla kamiennego, wyd. 2023W Raporcie przedstawiono ogólną charakterystykę zagrożeń występujących w polskich kopalniach węgla kamiennego i stan zagrożeń: gazowych, pyłowego, pożarowego, klimatycznego, sejsmicznego, tąpaniami, radiacyjnego, zawałem i obwałem skał oraz zagrożeń występujących w zakładach przeróbki mechanicznej węgla w roku 2022 na tle danych statystycznych z ostatnich 10 lat.
Majchrzak K.:  Zarządzanie reputacją w przedsiębiorstwach sektora naftowego, wyd. 2011Zakres przedmiotowy pracy stanowią zagadnienia związane z zarządzaniem reputacją przedsiębiorstw sektora naftowego. Zakres podmiotowy pracy stanowią globalne, prywatne przedsiębiorstwa sektora naftowego oraz przedsiębiorstwa sektora naftowego funkcjonujące w Polsce. Co do zakresu czasowego, to w przypadku globalnych przedsiębiorstw sektora naftowego odniesienia będą sięgały lat 70. XX wieku, kiedy to szczególnej presji ze strony otoczenia poddane były firmy tego sektora ze względu na ich nienależytą dbałość o środowisko naturalne czy społeczności lokalne.
Szczepaniak .: Frakcjonowanie metali w procesach termicznego przetwarzania biomasy i stałych odpadów komunalnych, wyd. 2005Motywem przyjętego układu i zakresu pracy było przekonanie autora o potrzebie uporządkowania, przynajmniej częściowego, złożonego i wielowątkowego obrazu przemian , jakim ulegają odpady podczas procesów termicznych , a zwłaszcza zawarte w nich metale ciężkie.
Piecuch T.: Zarys metod termicznej utylizacji odpadów, wyd. 2006W książce opisano najważniejsze technologie termicznej utylizacji odpadów. Autor wymienia także zanieczyszczenia spalin powstałych przy termicznej likwidacji odpadów. Opisuje rodzaje pieców do spalania odpadów i niektóre rozwiązania techniczne typowych spalarni odpadów w krajach UE oraz spalarnie w PL. Poruszono też tematykę  zagospodarowania pozostałości po termicznej utylizacji odpadów, także tych zwierzęcych.
Cichosz M.: Lojalność klienta a logistyka firm usługowych, wyd. 2010Rozwój sektora usług i jego coraz większe znaczenie w gospodarkach krajów rozwiniętych i rozwijających się, połączony z ciągle rosnącą świadomością i oczekiwaniami klienta, są wyzwaniem dla przedsiębiorstw usługowych. Menedżerowie powinni zainteresować się teorią i praktyką zarządzania przedsiębiorstwami usługowymi. Pozycja łączy tematykę lojalności klienta z problematyką logistyki przedsiębiorstw usługowych. Czytelnik znajdzie w niej uporządkowane zagadnienia związane z lojalnością klienta i omówienie procesów i działań logistycznych występujących w przedsiębiorstwach usługowych. Obok warstwy teoretycznej, opracowanie zawiera również bogatą warstwę aplikacyjną.
Luecke R.: Stwórz zespół z ikrą, wyd. 2006Zespoły działają jako zorganizowane struktury. Od menadżera zależy czy osiągną sukces, czy też poniosą porażkę. Z książki dowiesz się jak rozwiązywać konflikty i budować współzależności w zespołach; polepszać komunikację pomiędzy członkami zespołu; osiągać w zespole wspólną wizję celu, ożywiać zaangażowanie i oceniać postępy prac.

Kalendarz na

P pon.

W wt.

Ś śr.

C czw.

P pt.

S sob.

N niedz.

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

This site is registered on wpml.org as a development site.