Czcionka
Kontrast
Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

Raport z HoloGEM kick-off meeting, Wrocław, 22-24 marca 2023

Rzeźba wykonana z brązu. Rzeźba przedstawia wrocławskiego skrzarta który pisze gęsim piórem po książce. Rzeźba jest na chodniku.

4 kwietnia Cały dzień

HoloGEM

W dniach 22-24 marca 2023 roku we Wrocławiu odbyło się spotkanie startowe w ramach edukacyjnego projektu międzynarodowego „Holographic Integration for Geosciences Education and Mining” (HoloGEM), realizowanego w ramach funduszy Unii Europejskiej programu Erasmus+. Celem głównym projektu jest wprowadzenie nowoczesnych narzędzi cyfrowych do programu nauczania dla szkół i uczelni realizujących przedmioty związane ściśle z naukami o ziemi i górnictwem. Da to możliwość zwiększenia atrakcyjności kierunków górniczych a tym samym zmieni niekorzystny wizerunek górnictwa, jaki jest od wielu lat lansowany w  mediach. Kwota projektu opiewa na 250 tys. EUR a jego czas realizacji to 36 miesięcy. Liderem projektu jest Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie.

Po podpisaniu umów partnerskich i przelaniu środków partnerom projektu możliwe było zorganizowanie spotkania inauguracyjnego, którego głównym celem było ustalenie planu działań na najbliższe miesiące. Spotkanie zostało podzielone na 2 dni robocze i jeden dzień przeznaczony na zwiedzanie miasta Wrocław.

W spotkaniu udział wzięli:

  • ze strony AGH: dr hab. inż. Tomasz Niedoba, prof. AGH – koordynator projektu; dr hab. inż. Agnieszka Surowiak, prof. AGH; dr inż. Zbigniew Kuczera; mgr inż. Michał Dworzak;
  • ze strony Dumlupinar University w Kütahya, Turcja: Prof. Oktay Şahbaz; Prof. Cengiz Karagüzel;
  • ze strony Universidad do Porto, Portugalia: Prof. João Santos Baptista; Dr Adeeb Sidani;
  • ze strony Madencilik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Turcja: Dyrektor Ali Uslu; Ramazan Bozbey;
  • ze strony ZST Rybnik: Dyrektor Piotr Tokarz;
  • ze strony ZS MCKK (Miedziowe Centrum Kształcenia Kadr) Lubin: Dyrektor Lucyna Kubis

W spotkaniu nie mogła wziąć udziału przedstawicielka Agrupamento de Escolas de Valongo z Portugalii, Isabel Castro.

Spotkanie HoloGEM

W pierwszym dniu spotkania, 22 marca odbył się wyjazd do laboratoriów i siedziby zespołu szkół MCKK w Lubinie. Gości przywitał Prezes Zarządu MCKK, Pan  Bogusław Szyszka. Po krótkiej prezentacji i nieformalnym spotkaniu była okazja do wizyty w bogato wyposażonych laboratoriach szkoleniowych MCKK. Uwagę zwróciły szczególnie laboratoria pneumatyki i hydrauliki, jak również symulatory maszyn górniczych, tj. kombajny ścianowe, czy maszyny wiertnicze. Symulatory te wiernie oddają rzeczywiste warunki kopalniane i doskonale przydają się w różnego rodzaju szkoleniach  specjalistycznych. Oprócz tego MCKK dysponuje również sztucznym wyrobiskiem, jak również rzeczywistymi maszynami górniczymi, na których szkolone osoby odbywają jazdy przez plac manewrowy.

Następnie, z laboratoriów MCKK goście przenieśli się do siedziby szkoły MCKK, która zlokalizowana jest w innej części  miasta. Tam zapoznano się z programem zajęć i rodzajem specjalizacji prowadzonych przez szkołę. Spotkanie zakończono obiadem w restauracji „Pod Muzami”, po czym nastąpił powrót do Wrocławia.

Networking

Wieczorem ekipa projektowa udała się na kolację do restauracji „Spiż” na wrocławskim rynku gdzie była okazja do lepszego poznania się i prowadzenia nieformalnych dyskusji.

Czwartek, 23 marca był dniem typowych obrad, które odbyły się w wynajętej sali hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu. W ich trakcie każdy z uczestniczących partnerów zaprezentował swoje miejsca pracy, jak również pokrótce omówił swoje doświadczenia w realizacji projektów naukowo-dydaktycznych. Następnie, przedstawiciele szkół zaprezentowali aktualnie stosowany przez nich program nauczania w ramach szeroko rozumianych nauk o ziemi ze szczególnym zwróceniem uwagi na górnictwo. Ich oczekiwania, potrzeby oraz wytyczne WUG będą punktem oparcia realizacji konkretnych elementów projektu. Kolejnym punktem było ustalenie planu działań na najbliższe miesiące. W wyniku burzy mózgów zdecydowano, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy przeprowadzone zostanie badanie oparte na ankietach, wywiadach ze sprecyzowaną grupą odbiorców oraz metodzie delfickiej, które zdeterminuje oczekiwania nauczycieli, jak studentów (uczniów) odnośnie realizowanych treści programowych. To wraz z oceną stanu obecnego da podstawy do stworzenia nowego programu, w ramach którego zostanie stworzona platforma e-learningowa, zawierająca różnego rodzaju narzędzia pomocne w prowadzeniu zajęć ze studentami w ramach konkretnych przedmiotów. W efekcie powstanie m. in. E-book, materiały online, narzędzia cyfrowe, jak również fizyczne elementy, które ułatwią pracę i zwiększą atrakcyjność przedmiotów związanych z górnictwem.  Spotkanie trwało do późnych godzin wieczornych.

Po owocnych obradach wieczór spędzono w restauracji „Bernard” na wrocławskim rynku.

W piątek, 24 marca, dokonano krótkiego resume spotkania a następnie był czas do zapoznania się z atrakcjami, jakie oferuje Wrocław. Była okazja do wspięcia się na wieżę kościoła garnizonowego p.w. św. Elżbiety, jak również zobaczono słynną Panoramę Racławicką.

HoloGEM next meeting

Ustalono wstępnie, że kolejne spotkanie robocze odbędzie się w październiku, w Turcji, najprawdopodobniej w Eskişehir.

Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć w zakładce „Projekty” na stronie Wydziału Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami.

Kalendarz na

P pon.

W wt.

Ś śr.

C czw.

P pt.

S sob.

N niedz.

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

1 wydarzenie,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

1 wydarzenie,

oLEANpiada

oLEANpiada

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

0 wydarzenia,

This site is registered on wpml.org as a development site.